The Phone Call

Så tidlig som i 1922 tegnet brødrene Kverneland en avtale om å bli Ford-forhandler i Stavanger. T-Ford, den første serieproduserte folkebilen ble en suksess. I dag har Kverneland Bil mange forskjellige bilmerker i sin portefølje, og forhandlere som strekker seg langt utover Stavangers grenser. Med over 100 års historie med Ford, var det naturlig at dette bilmerket ble gjenstand for reklame i form av ren lyd.

Nordmenn elsker å føle seg relevant i amerikanske øyne. Vi lagde en oppfølger der rogalendingen igjen ringer til Fords hovedkontor i Michigan. Denne gangen om en annen nyhet.

Reklame – digitalradio

Da man ikke kan vise reklamebudskapet visuelt på radio, må man omfavne mediumet lyd. En telefonsamtale er noe som kun foregår auditivt, noe alle har et forhold til, og er et scenario som egner seg som radioreklame.

Med programmatisk lydannonsering kunne vi geografisk plassere reklamespottene i digitalradio for å nå befolkningen der Kverneland Bil selger Ford. Reklamene ble kjørt med radiokanaler, programmer og podcaster relevant for målgruppen.

Relaterte prosjekter