fbpx
Når strømmen går i Asker og Bærum...

Budstikka

HJEM – PROSJEKTER – BUDSTIKKA

UTFORDRING 

“Strømmen går i Asker og Bærum, og du vet at alle trekker til lokalavisen for å finne ut hva som skjer”. 

Lokalavisen i Asker og Bærum har som sitt samfunnsoppdrag å gi lokalbefolkningen rask tilgang på lokale nyheter. I 2020 vant Budstikka prisen “Årets Mediehus” for sin innsats som hardtarbeidende, tøff og leken, og som et helstøpt lokalt mediehus” (Abid Raja- kulturminister)

Budstikka ønsket å synliggjøre drivkraften de ansatte i avisen viser og fremheve viktigheten av jobben de gjør, og hvor mye det betyr for dem. 

LEVERANSE

UTFORDRING 

UTFORDRING 

“Strømmen går i Asker og Bærum, og du vet at alle trekker til lokalavisen for å finne ut hva som skjer”. 

Lokalavisen i Asker og Bærum har som sitt samfunnsoppdrag å gi lokalbefolkningen rask tilgang på lokale nyheter. I 2020 vant Budstikka prisen “Årets Mediehus” for sin innsats som “hardtarbeidende, tøff og leken, og som et helstøpt lokalt mediehus” (Abid Raja- kulturminister)

Budstikka ønsket å synliggjøre drivkraften de ansatte i avisen viser og fremheve viktigheten av jobben de gjør, og hvor mye det betyr for dem. 

LEVERANSE

PRODUKSJON

Vi rigget til i studio for å kunne møte de ansatte tett på, ansikt til ansikt. Uten forstyrrende elementer i bakgrunnen, og med kun et kamera foran seg, ble det en setting der de kunne fortelle rett fra hjertet, på en ekte, nær og ærlig måte. 

Det å lage avis handler mer om å gi folket lokale nyheter. De ansattes motivasjon og glede ved å gå på jobb hver dag bidrar til at avisen kan formidle gode og inspirerende saker. 

LØSNING

Video som virkemiddel synliggjør gleden og motivasjonen ansatte i Budstikka verdsetter ved jobben med å produsere og levere innhold som etterlater seg inntrykk, både for leserne og for dem selv. Gode lokale nyheter er ikke nødvendigvis bare de store nasjonale sakene, men også de små hverdagslige hendelsene som gjør et lokalsamfunn unikt. 

Filmen fikk frem hva som motiverer avisfolk i arbeidet, på en troverdig og dempet måte.

Kjersti Sortland, Redaktør Budstikka

TEAMET BAK 

Anders Berg
Rådgiver

Erik G. Vangsnes
Videoprodusent

PRODUKSJON FOR BUDSTIKKA

DETTE KAN VI HJELPE DEG MED

FLERE PROSJEKTER

Bamsefondet
Reklamefilm som bidro til økt kjennskap og flere søkere til Bamsefondet.
Har du rom for en til?
Slik økte vi antall søknader om å bli familiehjem fra 0 til 100 på ett år.
Alle skal trives i en bil fra Kverneland bil
Slik reduserte vi fluktfrekvensen på Kverneland bil sin nettside fra 60 % til 0,4 %.
Mye mer enn bare luft
Slik har vi hjulpet Østberg med å styrke merkevaren sin i det norske markedet.
Frisk Asker
Slik har vi profesjonalisert den visuelle identiteten til Frisk Asker Hockey.
Årets kuleste sommerleir
Slik fikk Surfcamp rekordmange deltakere til sin sommercamp.

Få med deg alle
oppdateringer fra B17

Vil du ha inspirerende og faglig innhold om markedsføring og prosjekter vi jobber med? Meld deg på vårt nyhetsbrev som sendes ut en gang i måneden. 

 

Vi bruker cookies for din brukeropplevelse – Les mer