fbpx
Bamsefondet

BAMSEFONDET

HJEMPROSJEKTER – BAMSEFONDET

UTFORDRING

I 2017 etablerte Frisk Asker Bamsefondet. Bamsefondet skal bidra til inkludering i idretten, for barn og unge som av ulike årsaker står utenfor. Utfordringen Bamsefondet sto ovenfor var at det var altfor få som søkte fondet om økonomisk støtte. De ønsket derfor å skape større kjennskap til fondet i lokalmiljøet rundt Asker og Bærum. I den sammenheng ønsket de også en helt ny logo som vi designet. 

PRODUKSJON

Vi mener video er et effektivt virkemiddel for å etablere kjennskap til Bamsefondet. Ved å vise barn og unge i aktivitet, der samhold og glede står i fokus, blir viktigheten av å kunne delta tydelig. Budskapet ble formidlet på en lettfattelig måte, for å senke terskelen for å søke om støtte. Til det benyttet vi en profesjonell skuespiller som gjorde en troverdig monolog, og hadde et godt samspill med barna. 

LØSNING

Videoen ble ferdig våren 2022 og har blitt delt i sosiale kanaler. Den vil også bli vist på kuben i Varner Arena på Frisk Asker Hockey sine hjemmekamper fra og med sesongstart 2022. 

LEVERANSE

Da vi begynte arbeidet med filmen, hadde vi et ønske om hva som skulle formidles, men ikke hvordan. B17 utarbeidet et konsept som formidlet budskapet, samtidig som det fanget oppmerksomheten til seeren. De har hele veien jobbet i tråd med vår visjon og samtidig tydelig formidlet Bamsefondets formål. Resultatet var langt over hva vi hadde forventet.

Thea Amanda Loktu, Samfunn- og Kommunikasjonsansvarlig, Frisk Asker Hockey

TEAMET BAK 

Anders Berg
Leder kundestrategi

Kristin Kongslie
Prosjektleder

Erik G. Vangsnes
Videoprodusent

Fanny D. Arvesen
Konseptutvikler

Sebastian Andersen
Videoprodusent

PRODUKSJONER FOR BAMSEFONDET

Start video

DETTE KAN VI HJELPE DEG MED

FLERE PROSJEKTER

Bamsefondet
Reklamefilm som bidro til økt kjennskap og flere søkere til Bamsefondet.
Har du rom for en til?
Slik økte vi antall søknader om å bli familiehjem fra 0 til 100 på ett år.
Alle skal trives i en bil fra Kverneland bil
Slik reduserte vi fluktfrekvensen på Kverneland bil sin nettside fra 60 % til 0,4 %.
Mye mer enn bare luft
Slik har vi hjulpet Østberg med å styrke merkevaren sin i det norske markedet.
Frisk Asker
Slik har vi profesjonalisert den visuelle identiteten til Frisk Asker Hockey.
Årets kuleste sommerleir
Slik fikk Surfcamp rekordmange deltakere til sin sommercamp.

Få med deg alle
oppdateringer fra B17

Vil du ha inspirerende og faglig innhold om markedsføring og prosjekter vi jobber med? Meld deg på vårt nyhetsbrev som sendes ut en gang i måneden. 

 

Vi bruker cookies for din brukeropplevelse – Les mer