HJEM – PROSJEKTER – KVERNELAND BIL
UTFORDRING
Kverneland Bil sitt mål/visjon er at alle skal trives i en bil fra Kverneland bil. Det innebærer å kunne tilby en bil som passer til store deler av markedet.
Den gamle nettsiden var uoversiktlig og lite fleksibel. Vi ville gjøre det lettere for kunden å finne frem til bilen eller tjenesten som skulle dekke deres behov. Derfor valgte vi å fremheve kvalitetene ved de enkelte bilene og menneskene som utfører tjenestene.
PRODUKSJON
For å få bedre innsikt i hva bilkunder ser etter når de skal kjøpe ny bil, dypdykket vi ned i dataene fra den gamle nettløsningen. Der så vi hvordan kunden leter etter informasjon, hva de trigges av og hva som er viktig å vite når de skal kjøpe bil.
For å vise markedet det brede sortimentet av biltyper og modeller, valgte vi å plassere mennesker i sitt naturlige miljø. Enten du trenger en bil til pendling, til hverdagsbruk med familien, til fjells eller som rent tidsfordriv, har Kverneland Bil en bil som passer for alle. Dette er tydelig på den nye nettsiden.
LØSNING
Den nye nettsiden ga umiddelbare resultater og fluktfrekvensen ble redusert fra 60 % til 0,6 %. Den har vært stabil siden lansering sensommeren 2021.
Løsningen fremstår som ryddig, inspirerende og intuitiv. For at de som besøker nettsiden ikke skal få for mange valg, har vi valgt å fokusere på triggere som gjør at de raskt navigerer seg frem til riktig side. Det gjør det enkelt å finne frem til nye biler, brukte biler, verkstedtjenester eller kontaktinfo til sin lokale forhandler.
TEAMET BAK
PRODUKSJON FOR KVERNELAND BIL
DETTE KAN VI HJELPE DEG MED
FLERE PROSJEKTER
Vil du ha inspirerende og faglig innhold om markedsføring og prosjekter vi jobber med? Meld deg på vårt nyhetsbrev som sendes ut en gang i måneden.
Ønsker du et møte, vil vite mer om oss, eller har du rett og slett bare noen spørsmål? Send oss en e-post så svarer vi deg så fort vi kan.