ØKTE BESØKSTALL GJENNOM MERKEVAREBYGGING

Utfordringen

Øvrevoll Galopp ønsket å øke antall besøk gjennom sesongen. Med 32 løpsdager fra april til november, utfordret Øvrevoll Galopp oss på hvordan vi kunne bygge kjennskap i Asker, Bærum og Oslo Vest og med det trekke nye og gamle besøkende til Norges eneste galoppbane.

Dette gjorde vi

Produksjon av innhold rundt arrangementer og markedsføring av løpsdagene var vår primære oppgave. Annonsering i print og på bannere på løpsdagen kommuniserte en oppfordring til oppmøte. Sammen med administrerende direktør Thomas Gjelsås la vi så en plan for innholdsproduksjon. Øvrevoll Galopp ville fokusere på den ekstra opplevelsen utenom vanlige løpsdager og ved hjelp av tre innholdssaker (content marketing), som inneholdt film + tekst, bygde vi kjennskap rundt arrangementene 17.maiDamenes Aften og Norsk Derby. 

Dette fikk vi til

Annonsering av løpsdag sørget for en jevn økning i besøk gjennom sesongen. Denne strategien var rettet mot målgruppen med høy kjennskap til Øvrevoll. Artiklene og filmene skapte gode lesertall og et høyt snitt på lesetid. På dette samlet vi et publikum hvor vi kjørte en jevn påminnelse av arrangementene ved hjelp av re-targeting og programmatisk annonsering.

Alle tre arrangementene ble meg et godt besøkt og nye besøkende fikk sine første opplevelser med hesteløp og god bevertning.

B17 Media har signert ny avtale for 2018 og ser frem til samarbeidet med Øvrevoll Galopp.

Kanalvalg

Facebook, Innholdsartikkel, film, SEO, display og print.

– Vi var veldig godt fornøyd med 17. mai.
Det var masse folk, rundt 3000 har vi tippet på. 
Mange kommenterte at de ikke hadde sett så mange folk på 17. mai før.

Adm.dir, Thomas Gjelsås

Vil du vite hvordan vi kan oppnå det samme for din merkevare og ditt produkt?

Kontakt oss