Hva får vi svar på i en Merkevaresprint?
Workshopen er en tilpasset modul vi har bygget og som baserer seg på Google Brandsprint og teorien rundt arketyper. Vi har valgt å kalle den for B17 Merkevaresprint. Formålet er at vi skal bli godt kjent med deres kundeløfte, verdier og målsetninger, men også hva slags personlighet merkevaren deres har. Vi forstår at du og dine kolleger kjenner deres bedrift, bransje og marked best. Vår jobb er derfor å stille dere de riktige spørsmålene. Denne tilnærmingen har vi høstet gode tilbakemeldinger på fra kunder. De opplever at det åpner muligheten for å reflektere over sine mål og hvordan de oppfattes utad, men ikke minst at de blir bedre kjent med seg selv.
De beste resultatene oppnår vi når vi har gjensidig tillit og forventning til hverandre. Da kan vi sammen skape gode løsninger. Det kan omfatte alt fra nettbutikkløsninger, blogger eller merkevarebyggende tiltak med formål om å styrke merkevaren.
Les mer om arketyper og se hvem din merkevare representerer.
Hvordan går vi frem etter Merkevaresprinten?
Etter at vi har gjennomført en workshop har vi ofte nok informasjon og et etterlatt inntrykk til å kunne starte med å utvikle konseptskisser til nettsiden. I enkelte tilfeller har ikke bedriften en designprofil, og da er det viktig at denne utarbeides først. En designprofil legger føringer for hvordan det visuelle uttrykket skal gå igjen i alt som produseres.
I tillegg til design og konsept, må vi sette oss godt inn i hva kundene deres ser etter når de kommer inn på nettsiden, og hvordan bilder, tekst og annet innhold harmonerer og har en brukervennlig og intuitiv plassering. En fin nettside er ikke nok for å få henvendelser eller konverterende salg. Innholdet på siden og strukturen det er bygget opp på er avgjørende for opplevelsen de besøkende har. Innholdet vil også ha stor betydning for hvordan nettsiden presenterer i Google-søk. Dette er steg vi ser på underveis i prosjektet.
ER DU NYSGJERRIG PÅ VÅR MERKEVARESPRINT?