Møt Thomas
Når Thomas Holm i B17 leter ned i flueboksen for å velge fluen han har mest tro på, bygger han valget på erfaring og kunnskap, kombinert med magefølelse. Akkurat som han gjør når han er på jobb i B17.
Thomas trekker flere paralleller til arbeidsoppgavene han har på jobb, og oppgavene han har når han utøver sin store lidenskap innen fluefiske.
-Fluefiske er utfordrende. Det er et fag man aldri blir utlært på, sier Thomas entusiastisk.
Etter 15 år i mediebransjen vet Thomas så altfor godt at markedet er i konstant forandring. Thomas bruker derfor mye tid på å holde seg oppdatert på trender. For byrået jobber han med å planlegge og analysere markedskampanjer. Han henter ofte erfaring fra fluefiskingen når han er på jobb.
-Man må våge å satse. Følge magefølelsen. Feiler vi, må vi justere og prøve på nytt. Det er det som er så fint med markedsføring. For hvis vi treffer, så treffer vi bra!
Alle kan kjenne på tilfredsstillelsen ved å oppnå resultater. Det gjelder både når det viser seg at du har valgt riktig flue og fisken biter, eller når man lykkes på vegne av en kunde.
En delingskultur som gjør oss sammensveiset
I B17 mener vi det er menneskene i byrået som er kjernen til vår konkurransekraft. Derfor er det viktig for oss at de ansatte kan assosiere seg med vår visjon og vårt verdisett. Hva slags tankesett du har, og hvilke veivalg du gjør i livet, gjenspeiler ofte hvor du jobber.
Når Thomas er ute på fluefiske føler han trygghet og mestring. Fluefiskemiljøet er sammensveiset og har en delingskultur som gjør at de lærer mye av hverandre.
-Det at vi deler erfaringer og kunnskap gjør at vi får en tett relasjon til hverandre. Det er et sted man trives, føler trygghet, mestring og får utfordringer. Akkurat som på arbeidsplassen, eller hjemme.
Når du velger oss, velger du egentlig menneskene
Når vi kommer på jobb, er det for å inspirere mennesker til å ta gode valg. Vår filosofi er at historiefortelling etterlater inntrykk og mottakeren vil få følelser til bedriften eller merkevaren. Dette gjør at de ønsker å knytte seg til den. På den måten skaper man en lojalitet mellom kunde og selskap.
At våre kunder velger å samarbeide med oss, og omvendt, betyr at vi deler samme verdisett. Derfor er det viktig å være tydelig på hva som er våre verdier, mål og ambisjoner. Vi må snakke høyt om hvorfor vi gjør akkurat det vi gjør, og hvordan det kan utgjøre en forskjell. Det finnes mange der ute som tilbyr de samme tjenestene som oss, men vårt konkurransefortrinn er menneskene som jobber hos oss. De er unike, kreative og de jobber med sin lidenskap. Så lenge de får lov til å oppfylle sine behov og ønsker i jobben, oppnår vi tilfredse og motiverte arbeidstakere. Det vil også gjenspeile stoltheten de ansatte har for å jobbe for sin arbeidsgiver.
Les mer om hvordan vi har jobbet med Familiehjelp.
Hire for character, train for skills
For bedriften vil omdømmet være en viktig del av å bygge en sterk og attraktiv merkevare. Profilering av ansatte er med på å styrke omdømmet fordi det fronter våre felles verdier. Når gode prestasjoner hylles, og vi viser at vi heier på hverandre, er det med på å gi et godt bilde av bedriften eksternt og internt.
Her i B17 ønsker vi at mennesker som er i kontakt med oss skal føle seg inspirert. Vi vil fremstå som gode forbilder og vise at vi jobber for noe vi tror på. Derfor er vi avhengig av ansvarsfulle og dedikerte mennesker. Selvsagt trenger vi å tilføre kompetanse når vi leter etter nye folk, men det må aldri gå på bekostning av verdisyn og holdning. Vi blir aldri for gamle til å lære noe nytt. Holdning er gjerne et resultat av hva slags verdier man har og ønsker å leve etter.