Vi har laget en workshop som retter fokus på disse utfordringene – uttaket er en bevisstgjøring av egen merkevare og en kickstart til en digital markedsstrategi.
Vi starter alltid med hvorfor
Hva er grunnen til at du og dine kollegaer går på jobb? Dette svaret burde reflektere hvorfor selskapet eksisterer, og dette vil nok ikke endre seg stort over tid. En viktig del av det å bygge gode kundeforhold handler om å bli godt kjent med bedriften, merkevaren og deres ansatte.
I workshopen hjelper vi deg med å forsterke ditt hvorfor, slik at du senere kan bruke dette i markedsføringen. Forretningsmodell, visjon, produkter og tjenester kan endre seg eller du kan gå inn i nye markeder, men ditt hvorfor endrer seg ikke.
Alt annet endrer seg – raskt!
Forbrukeradferd har endret seg de siste årene. Samtidig har også måten vi markedsfører på utviklet seg. En kjøpsreise er prosessen man går gjennom før man går til innkjøp av en vare eller tjeneste og den teknologiske utviklingen har hatt stor påvirkning for hvordan vi i dag tar kjøpsbeslutninger.
Er du som markedsfører bevisst på dette? Digital markedsføring kan oppleves som komplekst og man lurer kanskje på i hvilken ende man skal starte. Vi har skjønt at dette er en utfordring og har derfor satt opp et mer moderne arbeidsmøte – en “B17 Workshop”.
Tidligere var (salgs)møter satt opp ganske likt. Tilbyder av tjeneste og produkt avdekket kundens behov og fant rett løsning. Formen var ofte basert på en monolog, hvor selger pushet frem det man mente var den beste løsningen. Vi tror ikke det er veien å gå – vi tror på samarbeid. For oss er merkevaren din også din viktigste egenskap og vi har derfor laget en litt annerledes vri på oppstartsmøtet.
Vi setter søkelys på:
- Hva står merkevaren din for i dag?
- Hvor står den om 5, 10 og 20 år?
- Hvordan kommuniserer merkevaren din med markedet og hvorfor?
- Merkevarens mål og verdier
Mange av oss i byrået har lang erfaring fra rådgivning, prosjektledelse og kreative prosesser.
Finn frem ditt unike
Du har kanskje funnet oss gjennom et søk i Google eller en annonse i sosiale medier. Du har besøkt hjemmesiden vår, lest litt om arbeidet vårt og sett igjennom hvem som jobber oss hos. Gjennom analyse av egen hjemmeside vet vi dette. Mønsteret kan være lik som din bransje, men mest sannsynlig er dine kunders kjøpsreise unik, for det du tilbyr er også unikt.
En analyse av nettsiden deres på forhånd bidrar til å belyse dine kunders digitale atferd. Denne innsikten fra nettsiden din tar vi med inn i workshopen.
B17-Metoden
Mange av oss i byrået har lang erfaring fra rådgivning, prosjektledelse og kreative prosesser. Dette har vi slått sammen til en 3-timers workshop. Metoden krever aktiv deltagelse fra bedriften – enten i våre lokaler (eller via digitale kanaler/Teams). Hensikten med workshopen er å bli bedre kjent med egen merkevare; gi den ris eller ros og bygge videre på dette i markedskommunikasjonen. En merkevare bør i takt med omgivelsene tilpasse seg og det er dette vi legger mest vekt på. Uttaket kan gi grunnlag for en markedsaktivitet og sammen med resten av byrået leverer vi fra oss et strategidokument med anbefalinger om aktiviteter.
Etter workshop – hva så?
Siste del av workshopen brukes til å kartlegge veien videre. Hva har vi lært og hvordan kan vi ta ut dette i en markedsaktivitet? B17 sammenfatter ideer, kreative innspill og tanker som har kommet frem i løpet av dagen. Dette videreføres inn til et kreativt konsept og til en strategisk retning – denne utarbeider vi og presenterer for deg.
Våre deltakere opplever workshopen som nyttig og motiverende – en øvelse som gir et konkurransefortrinn og et løft i din digitale markedsføring.
Trenger du hjelp til å definere merkevare og kommunikasjon?
VIL DU DELTA PÅ EN MERKEVARESPRINT MED B17?
Vi gjennomfører en workshop med kunden hvor vi hjelper dere å stake ut riktig kurs i merkevarestrategien.