DIGITAL ANNONSERING

snakker i telefonen om digital annonsering

“THE BEST PLACE TO HIDE A DEAD BODY IS ON PAGE 2 IN GOOGLE SEARCH RESULTS”

Med digital annonsering treffer du målgruppen din akkurat når de trenger deg.

Google-annonsering

Google-annonsering

Daglig utføres det 40 000 søk i sekundet i Google. Derfor er det stor sannsynlighet for at de som er interessert i det du tilbyr ser dine annonser når de søker etter informasjon i Google. Annonsering i Google er en svært effektiv måte å øke trafikken inn til nettsiden din. Gjennom Google sin annonseplattform, Google Ads, finnes det ulike måter å annonsere på, og hvert format har sine fordeler:

  • Søkeannonse
    Søkeannonser er de annonsene som dukker opp øverst i Google sammen med søkeresultatene når noen søker etter det du tilbyr. Slike annonser kan bidra til større trafikk inn på nettsiden din og fungerer best når personen som søker allerede er kjøpsklar. Statistikk viser at 64 % klikker på en Google-annonse når de har bestemt seg for å kjøpe. Det er i tillegg en svært effektiv måte å annonsere på fordi du betaler kun når noen klikker på annonsen din og havner på din nettside.
  • Bannerannonse
    En bannerannonse retter seg mot en målgruppe basert på demografi, geografi eller digital atferd. Annonsene følger leseren på nett, og med over to millioner nettsteder og 650 000 apper der bannerannonser kan vises, er det nok av steder hvor du kan treffe din målgruppe. Slike annonser egner seg for å fange oppmerksomheten til leseren og for å bygge en sterkere merkevare.
  • Videoannonse
    Videoannonsering vises ved siden av, eller før, en Youtube-video som er relevant for din annonse. Annonsen vises kun for en definert målgruppe du betaler kun når noen ser annonsen. Video gir store muligheter å være kreativ og egner seg godt for å skape økt bevissthet rundt din merkevare og for å fange leserens interesse.

Hvorfor annonsere i Google?

  • Fleksibelt- velg format etter formålet med annonsen
  • Treffsikkert- du kan målrette annonsen etter demografi, geografi, søk og digital atferd
  • Lønnsomt- du avgjør selv budsjettet og betaler kun når noen klikker på annonsen din
  • Søkbart- du blir synlig i søkemotoren

HVA B17 MEDIA KAN BISTÅ MED?

Vi hjelper deg med å sette opp målrettede annonser i de kanalene som er best egnet for å nå dine mål. Vi kartlegger hvilke søkeord som er relevant for din bedrift og setter opp din Google Ads-konto basert på resultatene som avdekkes i søkeordanalysen. For at du skal være trygg på at du får mest mulig igjen for pengene, sørger vi for å optimalisere og justere annonsene dine underveis.

Facebook-annonsering

Facebook-annonsering

Facebook har i dag 2,3 milliarder brukerprofiler og er den mest brukte sosiale medier-tjenesten i verden. Som den tredje mest besøkte nettsiden på internett, ifølge Alexa, er det derfor en av de mest effektive kanalene man kan benytte for digital annonsering.

Hvorfor annonse på facebook?

  • Effektivt for å fange oppmerksomhet, skape engasjement eller oppnå konverteringer
  • Du kan velge blant flere ulike formater; enten som rene tekstannonser, bilder eller video
  • Med en budbasert betalingsmodell er det enkelt å holde kontroll på budsjettet og tilpasse det underveis
  • Facebook byr på svært avanserte segmenteringsmuligheter fordi publikummet selv har oppgitt så mye informasjon om seg selv. Ved å kombinere ulike parameter kan du finne frem til nøyaktig den kundegruppen du ønsker å nå ut til.
    Annonsene kan segmenteres på blant annet:

    • Kjønn og aldersgruppe
    • Geografisk lokasjon og om brukerne bor der eller har vært der på besøk
    • Atferd, preferanser og interesser
    • Familiesituasjon og sivilstatus

instagram-annonsering

Instagram-annonsering

Instagram har i dag 150 millioner registrerte brukere, hvorav 108 millioner er norske profiler.  Annonsering på Instagram bidrar til økt bevissthet og engasjement rundt din merkevare.

Hvorfor annonse i Instagram?

  • Med samme segmenteringsmuligheter som på facebook kan du tilpasse annonsen din til en svært definert målgruppe
  • Annonsene kan vises enten i nyhetsfeeden, eller i stories, og kan lages både som bilde, video, karusellannonser eller samlingsannonser
  • Med en budbasert betalingsmodell er det enkelt å holde kontroll på budsjettet og tilpasse det underveis
  • Instagram gir en unik mulighet til å dele gode historier gjennom bilder og video til målgruppen din, og dermed oppnå svært engasjerte følgere

Linkedin-annonsering

LinkedIn-annonsering

I skrivende øyeblikk blir to nye Linkedin-profiler registrert hvert eneste sekund, ifølge selskapets egne tall. Tjenesten har mer enn 610 millioner brukere over hele verden. I Norge har i underkant av 1,2 millioner nordmenn profil på tjenesten, viser ferske tall fra Ipsos.

Hvorfor annonsere på LinkedIn:

  • Annonsering på LinkedIn gir deg muligheten til å nå ut til beslutningstakere, og til personer innenfor gitte bransjer, utdannelser og stillingstitler. Annonsene kan bidra til å øke synligheten til bedriften.
  • LinkedIn gir en rekke valgmuligheter når det kommer til format på annosen:
    Sponset innhold: Dette formatet kjenner du nok igjen fra både Facebook og Instagram. Linkedin gjør det mulig å spre innholdet ditt til langt flere ved å betale for distribusjon. Det sponsede innholdet vil da dukke opp i nyhetsfeeden på Linkedin hos din utvalgte målgruppe.
  • Tekst- og videoannonser: Skriv eller film ditt budskap og nå ut til både gamle og nye kunder. Disse annonsene kan dukke opp flere steder på Linkedin, blant annet i høyremargen.
  • Sponset InMail: InMail er Linkedins innebygde kommunikasjonsplattform der hver enkelt bruker har sin egen innboks, ikke ulikt en e-postklient. Ved hjelp av Linkedin-annonsering kan du sende en melding direkte til denne innboksen til utvalgte brukere. Denne funksjonaliteten bør brukes med omhu slik at ikke ditt innhold og budskap oppfattes som spam. Gjør du det derimot riktig ved blant annet å bruke tid på å skreddersy budskapet til hvert enkelt kan du oppnå svært høye konverteringsrater.

HVA KAN B17 MEDIA BISTÅ MED?

B17 Media kan hjelpe til med å lage effektive og lønnsomme annonser med treffende budskap til målgruppen.  Ved å hente ut detaljert statistikk om brukeratferd og konverteringer, kan vårt analyse- og innsiktsmiljø jobbe med å optimalisere og justere annonsene dine løpende.

digital annonsering

Vil du vite mer om hva vi kan gjøre for deg rundt digital annonsering? 
Fyll ut skjemaet under, så tar vi kontakt med deg.