Hvem er du, hva skal du si og hvorfor?

STRATEGI OG KONSEPT

HJEMTJENESTER – STRATEGI OG KONSEPT

Previous
Next

En viktig del av det å bygge gode kundeforhold handler om å bli godt kjent med bedriften, merkevaren og deres ansatte. For at vi skal kunne gi deg best mulig opplevelse av å jobbe med oss, bruker vi god tid på å oppnå gjensidig tillit og en felles forståelse av hva du forventer av oss.

Markedsstrategi

Vi mener at en markedsstrategi inneholder en tydelig og klar målsetning om hvordan merkevaren skal oppfattes og hvordan du kan nå dette målet. Til det trenger vi en ide og et konsept som skal knyttes opp mot merkevaren og frembringe budskapet.

Merkevareidentitet

Hvem er du og hvordan fremstår du? Vi mener at merkevarens identitet setter føringer for hvordan du kan skape nye ideer og konsepter for kommunikasjon. For å kunne forstå dette er vi, sammen med deg, nødt til å forstå hvem merkevaren er. I den prosessen benytter vi oss av arketyper som et verktøy for å kunne forstå egenskapene til merkevarene. 

Ide

Vi mener en ide er en tanke om noe som kan bli til noe. Man kan ha mange ideer, noen gode, andre mindre gode, eller grønne og røde ideer som vi ofte snakker om. For å komme videre er vi nødt til å forkaste, eller bygge videre på det vi tror mest på. Først når vi har klart å samle ideene til en helhetlig tanke og forståelse av hva man ønsker, kommer konseptet inn i bildet.

Konsept

Vi mener et konsept er en ramme på alle ideene man har formet og utviklet. Det er selve planen for å sette ideene ut i livet. Når konseptet kommuniseres ut til målgruppen ønsker vi at budskapet vårt huskes, føles og gjerne deles av mottakeren. Vi ønsker at mottakeren skal fange opp den samme tankeprosessen vi har hatt og og knytte et bånd til merkevaren fordi de liker konseptet.

Kommunikasjonsuttak

Hvordan skal budskapet og merkevaren komme frem? Vi mener at i all kommunikasjon ønsker vi på en eller annen måte å påvirke. Vi skal få mottakeren til å gjøre en vurdering av merkevaren, frembringe positive assosiasjoner, knytte seg til merkevaren og bli lagt merke til. 

Viktigst av alt er at ideen vi hadde, og konseptet vi har bygget, når ut til målgruppen og ikke blir liggende gjemt et sted der ingen leter. 

Trenger du hjelp til strategi og konsept?

HØYDEPUNKTER STRATEGI OG KONSEPT

Alle har bagasje
Merkevarebygging gjennom innholdsproduksjon med salgsutløsende budskap.
Vi skaper hverdagsøyeblikk
Vi produserte film, annonsemateriell og tekst for å markere ABBL sitt 75-årsjubileum.
Vi bruker cookies for din brukeropplevelse – Les mer