Hvor skal det du vil fortelle deles?

MARKEDSFØRING

HJEMTJENESTER – MARKEDSFØRING

Markedsføring i betalte kanaler er viktig for å bygge merkevare, selge produkter, formidle budskap og skape tillit i markedet du konkurrerer i. Den betalte markedsføringen er med på å gi deg en oppmerksomhet utover det du normalt får gjennom for eksempel rykte og vareprat. Med andre ord, vil disse kanalene gi deg muligheten til å kommunisere til en større masse mennesker. Vi er opptatt av å  forstå målgruppen, analysere markedet og prioritere de riktige kanalene for å oppnå et best mulig resultat.

Performance marketing

For oss handler performance marketing om å motta riktige henvendelser. Dette tror vi gjøres gjennom å kombinere god kommunikasjon med markedsføring i egne og betalte kanaler. Vi setter opp gode strukturer for å kunne forstå og analysere data. For at budskapet ditt skal nå riktig målgruppe må det gjøres tilgjengelig i de kanalene målgruppen befinner seg i. Ved å ha god kontroll på hvor målgruppen befinner seg og hvem de er, kan man rette ulike budskap i ulike kanaler til ulike målgrupper.

Les mer om våre tanker rundt markedskampanjer

Programmatisk annonsering (RTB)

Programmatisk annonsering er markedsføring kjøpt gjennom teknologiplattformer som har tilgang til et digitalt varelager hos utenlandske og norske publisister. Denne type annonsering gir tilgang til et stort annonse varelager og i den sammenheng også mulighet for å annonsere mot predefinerte målgrupper. Programmatisk annonsering er effektivt fordi du kan treffe mer målrettet med budskapet ditt. Å navigere i en verden hvor teknologi er i rask utvikling og det i tillegg kan være vanskelig å forstå hva som fungerer bra eller dårlig, kan du være trygg på at vi er en partner du kan stole på. Vi har fokus på personvernregler, gjennomsiktighet og merkevaresikkerhet. 

Du skal være trygg på at merkevaren din er ivaretatt og at dine annonser ikke står i kontekst med innhold som svekker merkevaren. Du kan også være trygg på at vi til enhver tid følger gjeldende personvernregler. Vi bruker Programmatisk annonsering i form av bannerannonsering, native annonsering og for radioannonsering. Vi optimaliserer kampanjer ukentlig, rapporterer jevning og bruker data og kreative virkemidler for å få til et best mulig resultat.

Les mer om våre tanker rundt programmatisk annonsering

Søkemotoroptimalisering (SEO)

Søkemotoroptimalisering handler om å optimalisere nettsiden din slik at den får et best mulig organisk resultat ut i fra det som søkes på i søkemotoren. Denne type treff er viktig av mange grunner. Først og fremst bygger du troverdighet overfor potensielle kunder. For forbrukere er søkemotoren er et effektivt sted for å få svar på spørsmål og problemer. Kan du hjelpe dine kunder med svar, vil tillit opparbeides raskt til merkevaren din. 

Google og BING vil alltid prøve å gi brukeren det de mener er det beste søkeresultatet. Det vil si at din nettside bør ha dette som fokus når tekst, bilder og video produseres. En god søkemotor-optimalisert nettside vil gi økt og verdifull trafikk. Du vil få en større rekkevidde og bredere nedslagsfelt for dine varer og tjenester. En god søkemotor- optimalisert nettside gir også rimeligere resultater for betalt annonsering hos Google og BING.

Les mer om hvordan vi jobber med søkemotoroptimalisering

Søkemotorannonsering (SEM)

Søkeordsannonser er en lønnsom og smart måte å treffe potensielle kunder i det øyeblikket de søker etter dine produkter eller tjenester. Trafikken du får gjennom Google- og BING-annonsene dine er potensielle kjøpere som er på utkikk etter akkurat det du tilbyr. 

Vi jobber kreativt med annonsene dine, utforsker og tester nye annonser, arbeider kontinuerlig med nøkkelord og annonsegrupper og legger inn negative søketermer. Søkemotorannonsering gir deg mulighet for å segmentere på målgruppe og arbeidet med søk henger tett sammen med SEO og nettsiden. Vi kan hjelpe deg med hvordan du kan forbedre SEO-kvalitet og hvordan nettsiden kan gi bedre resultater

Sosiale medier-annonsering

For oss handler sosiale medier om å engasjere og inspirere. Dette er en plattform hvor du virkelig har mulighet for å skinne og fortelle dine historier. Video, bilder, animasjoner og mikrotekster er virkemidler som inspirerer nye og lojale kunder. 

Der søkemotorannonsering handler om å tilgjengeliggjøre informasjon, handler sosiale medier om å inspirere og bygge en merkevare. Sosiale kanaler gir deg mulighet for å få oppmerksomhet og skape et behov hos en potensiell kunde som i utgangspunktet ikke var der. En god sosiale-mediestrategi gir engasjement, rekkevidde, målgruppe-populasjon og er en god trafikk-kilde til nettsiden din. Denne type trafikk og målgruppe er attraktiv i taktisk annonsering.

Les mer om hvordan vi lager facebook-annonsering

Tradisjonelle medier

Tradisjonelle medier er spesielt viktig når du trenger rask og stor dekning for et budskap som er relevant for en stor målgruppe. Vi hjelper deg med planlegging, produksjon og plassering av annonser i tradisjonelle medier som TV, radio, aviser og direkte kjøp hos digitale publisister. 

Markedsføring i tradisjonelle medier gir forutsigbarhet i form av at volumet du kjøper er avtalt på forhånd. Dette kan være avgjørende i mange sammenhenger når du ønsker å formidle et budskap raskt til markedet og i så måte kunne få et forsprang på konkurrentene. De tradisjonelle kanalene har stor tillit i samfunnet og har en viktig samfunnsrolle.   

KONTAKT OSS

HØYDEPUNKTER  MARKEDSFØRING

På tide med noe nytt?
Økt interesse for nytt boligfelt av Obos på Fornebulandet gjennom historier om hvordan det er å flytte fra hus til leilighet.
Nedre Bleiker Gård
Innholdsmarkedsføring rettet mot lokalmiljøet ga stor interesse for Nedre Bleiker Gård sin salgsstart.

Få med deg alle
oppdateringer fra B17

Vil du ha inspirerende og faglig innhold om markedsføring og prosjekter vi jobber med? Meld deg på vårt nyhetsbrev som sendes ut en gang i måneden. 

 

Vi bruker cookies for din brukeropplevelse – Les mer