fbpx

Designguide

Den visuelle identiteten sees på som merkevarens personlighet. Den utstråler hvem merkevaren er og gir et helhetsinntrykk av alt man gjør, sier og viser frem.

HJEMTJENESTER – WEBUTVIKLING OG TEKNOLOGI

IDENTITET

Merkevarens identitet bør inneholde en visjon, en misjon og verdier. Visjonen skal definere hvorfor man driver selskapet. Misjonen er en konkretisering av visjonen, som gjør den mer relevant for vårt selskap. Selskapets verdier definerer hvem og hvordan man ønsker å være som selskap.

HJEMTJENESTER – WEBUTVIKLING OG TEKNOLOGI
VÅR VISJON

VI INSPIRERER
MENNESKER
TIL Å TA
GODE VALG

VÅR MISJON

I B17 jobber vi for å skape verdens beste arbeidsplass. Vår viktigste ­oppgave er å ­inspirere selskaper til å fortelle deres ­historie, slik at kunder og ansatte føler ­lojalitet.

VÅRE VERDIER

Inspirerende, innovative, inkluderende

LOGO

Merkevarens identitet bør inneholde en visjon, en misjon og verdier. Visjonen skal definere hvorfor man driver selskapet. Misjonen er en konkretisering av visjonen, som gjør den mer relevant for vårt selskap. Selskapets verdier definerer hvem og hvordan man ønsker å være som selskap.

LOGO (LIGGENDE)
logoerliggende

LAST NED LOGO TIL SKJERM (LIGGENDE):

LAST NED LOGO TIL TRYKK (LIGGENDE):

LOGO (LIGGENDE)
trykk

LAST NED LOGO TIL SKJERM (STÅENDE):

LAST NED LOGO TIL TRYKK (STÅENDE):

iStock 1176156360 1

LOGO

En fargepalett bør inkludere en hovedfarge og støttefarger/kontrastfarger.

Våre farger er inspirert av himmel, hav og sand. De ­harmonerer godt ­sammen og passer også godt til logo-­fargen vi har valgt. Den blå og den mørke ­sandfargede er hovedfargene. De ­andre tre er støttefarger.

HOVEDFARGER:
STØTTEFARGER:

HAV

c: 58 – m: 18 – y: 9 k: 62

r: 0 – g: 69 – b: 92

#00455C

HAV

c: 58 – m: 18 – y: 9 k: 62

r: 0 – g: 69 – b: 92

#00455C

HAV

c: 58 – m: 18 – y: 9 k: 62

r: 0 – g: 69 – b: 92

#00455C

HAV

c: 58 – m: 18 – y: 9 k: 62

r: 0 – g: 69 – b: 92

#00455C

HAV

c: 58 – m: 18 – y: 9 k: 62

r: 0 – g: 69 – b: 92

#00455C

FONTER

Valg av font har mye å si for hvordan du vil oppfattes og hva slags identitet merkevaren har.

Avenir er en geometrisk sans-serif-skrift designet av Adrian Frutiger i 1987. Ordet avenir er fransk for fremtid. Font-familien henter ­inspirasjon fra den geometriske stilen til sans-serif-skrift som ble utviklet på 1920-tallet og som brukte sirkelen som utgangspunkt. Fonten er inspirert av menneskets natur. Den har et lett og moderne uttrykk og fungerer like fint til brødtekst som til titler.

A

a

abcdefghijklmnopqrstuvwxyzæøå

ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÆØÅ

123456789 &@%( )

lines font
STØRRELSER OG SNITT

H1 –

Avenir Light – 90 pt

H1 - Et kommunikasjonsbyrå

H2 –

Avenir Light – 60 pt

H2 - B17 er et kommunikasjonsbyrå

H3 –

Avenir Roman – 48 pt

H3 - B17 ER ET KOMMUNIKASJONSBYRÅ

H4 –

Avenir Roman – 34 pt

H4 - B17 er et kommunikasjonsbyrå

H5 –

Avenir Roman – 24 pt

H5 - B17 er et kommunikasjonsbyrå

H6 –

Avenir Medium – 20 pt

H6 - B17 ER ET KOMMUNIKASJONSBYRÅ

Mellomtittel 1 –

Avenir Heavy – 16 pt

MELLOMTITTEL 1 - B17 ER ET KOMMUNIKASJONSBYRÅ

Mellomtittel 2 –

Avenir Heavy – 14 pt

MELLOMTITTEL 2 - B17 ER ET KOMMUNIKASJONSBYRÅ

Ingress –

Avenir Book Oblique – 16 pt

Iducia parchilis aspit et aut lam is erum atus, iliquist aut de deles exped ut que liquam ut lam re, corporero molupti quas si sunti ati consendit licimoloriae pelit et mos exped ulpa pra sam.

Brødtekst –

Avenir Book – 14 pt

Iducia parchilis aspit et aut lam is erum atus, iliquist aut de deles exped ut que liquam ut lam re, corporero molupti quas si sunti ati consendit licimoloriae pelit et mos exped ulpa pra sam.

Knapper –

Avenir Medium – 14 pt

KNAPPER

DSC00817 scaled 1

BILDESTIL

Bilder er en av de viktigste elementene i en designprofil. Bildene skal i samme grad som farger og fonter formidle merkevaren og ­personligheten til bedriften. Det er bildene som best får frem ­stemning, følelser, forventning og spenning. Et av våre grunn­prinsipper er at bildene vi bruker i markedsføring og på nettsiden skal inneholde mennesker.

DSC07675
anders
anders
anders
anders

DESIGNELEMENTER

Designelementene er funksjonelle deler du legger til ­layouten for å gjøre designet til noe unikt for din ­bedrift. Eksempler på designelementer kan være form, farge, valør, rom og tid. Designelementene kombineres med designprinsippene for å skape hierarki, stemning, stilart og/eller budskap.

TITTEL SOM DESIGNELEMENT

Ecusam dolorit atenemp eriasim ilicius trumquae voluptatur atent molenis eum dent lam quodisitist peroviducil ipsunti amentecum facerepe cus dolupta esciet quae corem rempori beatiasit aliquo officia sitatem fugit qui reperit di comnisqui opta vella

LES MER >

HJEM – DESIGNELEMENT – BRØDSMULESTI

Få med deg alle
oppdateringer fra B17

Vil du ha inspirerende og faglig innhold om markedsføring og prosjekter vi jobber med? Meld deg på vårt nyhetsbrev som sendes ut en gang i måneden. 

 

Vi bruker cookies for din brukeropplevelse – Les mer