Den visuelle identiteten sees på som merkevarens personlighet. Den utstråler hvem merkevaren er og gir et helhetsinntrykk av alt man gjør, sier og viser frem.
Den visuelle identiteten sees på som merkevarens personlighet. Den utstråler hvem merkevaren er og gir et helhetsinntrykk av alt man gjør, sier og viser frem.
IDENTITET
Merkevarens identitet bør inneholde en visjon, en misjon og verdier. Visjonen skal definere hvorfor man driver selskapet. Misjonen er en konkretisering av visjonen, som gjør den mer relevant for vårt selskap. Selskapets verdier definerer hvem og hvordan man ønsker å være som selskap.
VÅR VISJON
VI INSPIRERER
MENNESKER
TIL Å TA
GODE VALG
VÅR MISJON
I B17 jobber vi for å skape verdens beste arbeidsplass. Vår viktigste oppgave er å inspirere selskaper til å fortelle deres historie, slik at kunder og ansatte føler lojalitet.
VÅRE VERDIER
Inspirerende, innovative, inkluderende
LOGO
Merkevarens identitet bør inneholde en visjon, en misjon og verdier. Visjonen skal definere hvorfor man driver selskapet. Misjonen er en konkretisering av visjonen, som gjør den mer relevant for vårt selskap. Selskapets verdier definerer hvem og hvordan man ønsker å være som selskap.
LOGO (LIGGENDE)
LOGO (STÅENDE)
FARGER
En fargepalett bør inkludere en hovedfarge og støttefarger/kontrastfarger.
Våre farger er inspirert av himmel, hav og sand. De harmonerer godt sammen og passer også godt til logo-fargen vi har valgt. Den blå og den mørke sandfargede er hovedfargene. De andre tre er støttefarger.
HOVEDFARGER:
STØTTEFARGER:
HAV
c: 58 – m: 18 – y: 9 k: 62
r: 0 – g: 69 – b: 92
#00455C
SAND
c: 31 – m: 51 – y: 75 k: 11
r: 165 – g: 120 – b: 79
#A5784F
HIMMEL
c: 73 – m: 36 – y: 37 k: 4
r: 76 – g: 133 – b: 145
#4C8591
STØTTEFARGER:
LYS SAND
c: 9 – m: 18 – y: 36 k: 0
r: 231 – g: 204 – b: 166
#E7CCA6
HAV
c: 4 – m: 3 – y:2 k: 0
r: 242 – g: 242 – b:243
#F2F2F3
FONT
Valg av font har mye å si for hvordan du vil oppfattes og hva slags identitet merkevaren har.
Avenir er en geometrisk sans-serif-skrift designet av Adrian Frutiger i 1987. Ordet avenir er fransk for fremtid. Font-familien henter inspirasjon fra den geometriske stilen til sans-serif-skrift som ble utviklet på 1920-tallet og som brukte sirkelen som utgangspunkt. Fonten er inspirert av menneskets natur. Den har et lett og moderne uttrykk og fungerer like fint til brødtekst som til titler.
A
a
abcdefghijklmnopqrstuvwxyzæøå
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÆØÅ
123456789 &@%( )
STØRRELSER OG SNITT
H1 –
Avenir Light – 90 pt
H2 –
Avenir Light – 60 pt
H3 –
Avenir Roman – 48 pt
H4 –
Avenir Roman – 34 pt
H5 –
Avenir Roman – 24 pt
H6 –
Avenir Medium – 20 pt
Mellomtittel 1 –
Avenir Heavy – 16 pt
Mellomtittel 2 –
Avenir Heavy – 14 pt
Ingress –
Avenir Book Oblique – 16 pt
Iducia parchilis aspit et aut lam is erum atus, iliquist aut de deles exped ut que liquam ut lam re, corporero molupti quas si sunti ati consendit licimoloriae pelit et mos exped ulpa pra sam.
Brødtekst –
Avenir Book – 14 pt
Iducia parchilis aspit et aut lam is erum atus, iliquist aut de deles exped ut que liquam ut lam re, corporero molupti quas si sunti ati consendit licimoloriae pelit et mos exped ulpa pra sam.
Knapper –
Avenir Medium – 14 pt
KNAPPER
BILDESTIL
Bilder er en av de viktigste elementene i en designprofil. Bildene skal i samme grad som farger og fonter formidle merkevaren og personligheten til bedriften. Det er bildene som best får frem stemning, følelser, forventning og spenning. Et av våre grunnprinsipper er at bildene vi bruker i markedsføring og på nettsiden skal inneholde mennesker.
DESIGNELEMENTER
Designelementene er funksjonelle deler du legger til layouten for å gjøre designet til noe unikt for din bedrift. Eksempler på designelementer kan være form, farge, valør, rom og tid. Designelementene kombineres med designprinsippene for å skape hierarki, stemning, stilart og/eller budskap.
TITTEL SOM DESIGNELEMENT
Ecusam dolorit atenemp eriasim ilicius trumquae voluptatur atent molenis eum dent lam quodisitist peroviducil ipsunti amentecum facerepe cus dolupta esciet quae corem rempori beatiasit aliquo officia sitatem fugit qui reperit di comnisqui opta vella
LES MER >
Ønsker du et møte, vil vite mer om oss, eller har du rett og slett bare noen spørsmål? Send oss en e-post så svarer vi deg så fort vi kan.