«KJÆRLIGHETEN TIL MINI» – FRA ENGASJEMENT TIL KJØP

Utfordringen

Bavaria Oslo ville fremme sin nye plug-in hybrid i Mini-sortiementet. En helt ny generasjon av deres største modell Countryman var på markedet og utfordingen var å fortelle en historie rundt bruksmulighetene til bilen. Retningslinjene fra BMW/mini var tydelige – her måtte vi vise oss fra vår beste side. Kunne B17 Media evne å vise kjærlighet for den nye Minien?

Dette gjorde vi

Analysen av kjøpsfasene for bilsalg er noe som opptar oss i byrået. Dette ble grunnlaget for hvordan vi løste oppdraget. Først måtte vi skape oppmerksomhet, for så å følge kjøperen nærmere en handling (kontakt, prøvekjøring m.m) Det finnes mange virkemidler for å vekke følelser og den beste er å bruke levende bilder. Valget av film var derfor enkelt. Filmen evnet å formidle budskapet og vår motorjournalist fulgte opp med en utfyllende innholdsartikkel. All trafikk fra ble målt, publikum samlet og strategisk plassert re-targeting ble gjennomført. Geografisk og demografsik målretting var essensiellt for å treffe godt i målgruppen og all kommuniksasjon forterket budskapet mot mulige kjøpere av ny bil.

Dette fikk vi til

Strategien skapte mye trafikk til artikkelen og filmen. Publikummet viste høy engasjement og lang lesetid – dette gjorde at vi kunne rette salgsutløsende budskap i etterkant. Dette førte til en kraftig økning i trafikk til landingssiden til Bavaria og sammen evnet vi å føre potensielle ny-bilkjøpere et steg nærmere en kjøpsbeslutning.

Kanalvalg

Facebook, Innoldsartikkel, film, SEO, display og Google Adwords.

– Filmen ble fantastisk og helt i tråd med vår merkevare. Analysen av trafikkøkningen viser at «håndverket» ble gjennomført på en utmerket måte av byrået. B17 Media evnet absolutt å vise kjærlighet til Mini.

Salgssjef Mini, Thomas Wilskow

Vil du vite hvordan vi kan oppnå det samme for din merkevare og ditt produkt?

Kontakt oss