Utfordringen

Da Bavaria Oslo fikk den nye plug-in hybrid i Mini-sortimentet, ønsket de å fortelle målgruppen om at en helt ny generasjon av deres største modell Countryman var på markedet. 

Vår utfordring ble derfor å formidle en historie rundt bilens mange bruksmuligheter for å vekke en interesse hos målgruppen. Retningslinjene fra BMW/Mini var tydelige – her måtte vi vise oss fra vår beste side. Kunne B17 Media evne å skape kjærlighet for den nye Minien?

Dette gjorde vi med Bavaria Mini

Vi ønsket å fortelle en historie om hvordan bilen kunne benyttes som en praktisk familiebil til hverdagslige formål, samtidig som man fikk bevare den gode følelsen av frihet og kjøreglede. Valget vårt falt fort på video fordi vi mener det er den mest effektive måten å fremkalle følelser på. Videoen skulle skape oppmerksomhet og vekke en interesse. I tillegg fulgte vi opp med en innholdsartikkel på Motormagasinet som skulle bringe leseren enda nærmere en kjøpsbeslutning.

Geografisk og demografisk målretting var essensielt for å treffe godt i målgruppen. Vi ønsket å appellere til småbarnsmødre i forhandlerens nedslagsfelt som befant seg innenfor Oslo vest, Asker og Bærum. All trafikk fra video og artikkel ble målt, og vi fikk samlet et publikum som senere ble eksponert for salgsutløsende annonser der vi oppfordret til prøvekjøring.  

Dette fikk vi til

Videoen vi laget evnet å formidle budskapet på en treffende måte og skapte stor oppmerksomhet. Strategien ga mye trafikk og lang lesetid til artikkelen og publikum viste høyt engasjement for filmen. Det gjorde at vi kunne rette salgsutløsende budskap i etterkant. Dette førte til en kraftig økning i trafikk til landingssiden til Bavaria og sammen evnet vi å føre potensielle ny-bilkjøpere et steg nærmere en kjøpsbeslutning.

Kanalvalg

Facebook, Innoldsartikkel, film, SEO, display og Google Adwords.

– Filmen ble fantastisk og helt i tråd med vår merkevare. Analysen av trafikkøkningen viser at «håndverket» ble gjennomført på en utmerket måte av byrået. B17 Media evnet absolutt å vise kjærlighet til Mini.

Salgssjef Mini, Thomas Wilskow

Vil du vite hvordan vi kan oppnå det samme for din merkevare og ditt produkt?

Kontakt oss